Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je het antwoord op de vragen die ons het meest gesteld worden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op, zodat we je vraag voor je kunnen beantwoorden.

 

 

KOSTEN &
BETALINGEN

AFSPRAKEN &
BEHANDELINGEN

PIJNKLACHTEN &
ADVIEZEN

Kosten en betalingen

Met ingang van 1 april maken wij gebruik van Payt voor onze factuurafhandeling en debiteurenbeheer. 

Je ontvangt gewoon op de gebruikelijke wijze onze facturen per mail (of per post). Daarnaast heb je altijd toegang tot je persoonlijke online factuurdossier. Via dit dossier heb je inzicht in al je facturen en betalingen.

Ontvang je je factuur per e-mail? Dan benader je jouw online factuurdossier altijd rechtstreeks vanuit je e-mail (deze ontvang je vanuit info@fysius.nl). Hiervoor zijn geen inloggegevens nodig. Je komt via je mail in een beveiligde omgeving terecht.

Ontvang je je factuur per post? Dan kun je je online factuurdossier vinden op www.factuurinzien.nl. De benodigde toegangscode en pincode staan dan altijd op de factuur.

Mocht de betalingstermijn (14 dagen) worden overschreden, dan ontvang je via Payt een herinnering per e-mail.

Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

In de meeste gevallen wordt de behandeling direct vergoed door de zorgverzekeraar. Je hoeft in dat geval dus niets te betalen. Wij declareren de behandeling(en) rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar. Er zijn echter een aantal uitzonderingen waarbij je de factuur zelf moet betalen. Wanneer je niet of onvoldoende aanvullend verzekerd bent moet je de factuur zelf betalen. Als jouw klacht op de 'chronische lijst' staat worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden dan vergoed vanuit jouw aanvullende verzekering. Als je geen aanvullende verzekering hebt, of als jouw aanvullende verzekering geen 20 behandelingen dekt komen de overige behandelingen voor eigen rekening.

Wat zijn de kosten van een behandeling?

De kosten van de verschillende behandelingen vind je hier.

Waarom heb ik een factuur ontvangen? Ik ben verzekerd.

Als je een factuur hebt ontvangen terwijl je van mening bent dat dit door je zorgverzekeraar vergoed zou moeten worden, neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Deze kan het totaal aantal gedeclareerde behandelingen namelijk inzien (in relatie tot het aanvullende verzekeringspakket dat je hebt afgesloten). Zodra het aantal vergoede behandelingen waar jij recht op hebt op is, zullen de daaropvolgende behandelingen voor eigen rekening komen.

Wanneer ontvang ik de nota?

Soms kan het even duren voordat alles administratief verwerkt is. Een nota kan daardoor soms wat later verstuurd worden. Doorgaans kan je een nota binnen twee weken na de behandeling verwachten. 

Hoe kan ik de factuur betalen?

De factuur kan eenvoudig betaald worden door de iDEAL link in de email/factuur. Natuurlijk kan de factuur ook betaald worden door de betaalgegevens in te voeren in jouw internetbankier-omgeving. Let op dat je daarbij wel altijd het factuurnummer en je cliëntnummer vermeldt.

Wat is de betaaltermijn van een factuur?

De betaaltermijn van een factuur is 14 dagen.

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik een kopie ontvangen?

Via je online factuur factuurdossier kan je al je facturen inzien.

Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik een kopie ontvangen?

Wanneer je contact opneemt met ons op 0800 222 22 27, dan kunnen we jou een kopie van de factuur sturen.

Mijn factuur klopt niet. Wat moet ik nu doen?

Controleer de factuur goed. De behandeldatum wijkt bijvoorbeeld af van de factuurdatum. Als je denkt dat jouw factuur mogelijk niet klopt, reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.

Ik heb de nota betaald, maar toch een herinnering ontvangen. Hoe kan dat?

De verwerking van de betaling is waarschijnlijk gekruist hebben met de verstuurde herinnering. Je hoeft niets te doen. Als de herinnering later dan een week na betaling binnenkomt, laat het ons dan weten door naar je online factuurdossier te gaan en daar een bericht achter te laten.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja, dat kan. Laat ons dit z.s.m. weten om onnodige herinneringen te voorkomen. Ga naar je online factuurdossier en laat daar je bericht achter. Wij nemen dan contact met je op. 

Ik heb een aanmaning ontvangen. Wat nu?

Wanneer je een aanmaning hebt ontvangen verzoeken we jou zo snel mogelijk te betalen. Lukt dat niet binnen de gestelde termijn? Laat het ons dan weten! Ga naar je online factuurdossier en laat daar een bericht achter.

Ik heb een brief van een incasso-bureau ontvangen. Wat nu?

Wanneer je een aanmaning vanuit een incasso-bureau hebt ontvangen verzoeken wij je de factuur zo snel mogelijk te betalen. Lukt het niet om direct te betalen? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via telefoonnummer 0800 222 22 27.

Ik krijg een elektronische herinnering of aanmaning vanaf het volgende email-adres: invoicing@mailer.twinfield.com. Komt deze mail van Fysius?

Ja, dat mailadres is juist. Tot 31-03-2021 verstuurden wij facturen vanuit noreply@fysius.nl. Herinneringen en aanmaningen verstuurden wij vanuit invoicing@mailer.twinfield.com

Ik maak bezwaar op mijn nota.

Wanneer je het niet eens bent met een nota dan kan je hiertegen bezwaar maken. Reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.

Afspraken en behandelingen

Ben ik verzekerd voor de behandelingen van Fysius?

Afhankelijk van je aanvullende verzekering voor fysiotherapie wordt je behandeling in de meeste gevallen volledig vergoed. Behandelingen die vergoed worden vanuit je aanvullende verzekering gaan nooit ten koste van je eigen risico.

Wij hebben goede contractafspraken met alle grote zorgverzekeraarsKlik hier voor het overzicht. Mocht je niet voldoende aanvullend verzekerd zijn, kan wellicht ons Rug Vitaal Pakket uitkomst bieden.

Hoe kan ik mijn afspraak afzeggen of verzetten?

Kun je niet aanwezig zijn op je afspraak? Geef dit dan minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door, door te bellen naar 0800 222 22 27. Wil je je afspraak verzetten of annuleren buiten onze openingstijden? Geef dit dan per e-mail aan ons door. Vermeld daarbij de volgende gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Datum + tijdstip afspraak
  • Vestiging

Ik ben te laat met afzeggen, wat nu?

Wij vragen je om wijzigingen minimaal 24 uur van te voren door te geven. Ben je helaas toch later dan dat? Bel dan alsnog naar 0800 222 22 27 om dit door te geven. Wanneer je te laat bent met het afzeggen van je afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt het volledige bedrag van je behandeling in rekening brengen. Dit komt doordat de behandeltijd al voor je is vrijgemaakt en binnen 24 uur niet meer kan worden ingevuld door iemand anders. Meer hierover lees je in onze behandelvoorwaarden.

Ik heb corona-gerelateerde klachten, moet ik mijn behandeling afzeggen?

Wil je je afspraak afzeggen omdat je (milde) corona-gerelateerde klachten ervaart? Laat je afspraak dan omzetten in een videoconsult. Ook dit kun je ons telefonisch doorgeven, via 0800 222 22 27. Meer over hoe wij behandelen in coronatijd, vind je hier.

Pijnklachten en adviezen

Ik heb last van rugklachten, wat kan Fysius voor mij betekenen?

Fysius Rugexperts is de gespecialiseerde fysiotherapiepraktijk in het behandelen van wervelkolomgerelateerde klachten zoals rug-, nek-, bekken- en schouderklachten.

Om uw rugklachten zo goed mogelijk te kunnen behandelen hebben wij samen met artsen en specialisten ons eigen wetenschappelijk onderbouwde behandelconcept ontwikkeld. Hierdoor ervaart 80% van onze cliënten na een aantal behandelingen al positieve resultaten! Jaarlijks behandelen wij tienduizenden cliënten met gemiddeld meer dan 10 jaar rugklachten.

Heeft u op dit moment klachten?

U kunt altijd gebruik maken van een gratis Rugadvies met een van onze Rugexperts! Tijdens dit Rugadvies maken wij onder andere een rugscan waarmee wij de oorzaak van uw klachten in kaart kunnen brengen. Wij laten u direct weten wat wij voor u kunnen betekenen met een persoonlijk behandeladvies!

Heeft u al jarenlange klachten en veel behandelmogelijkheden geprobeerd om uw klachten te verhelpen?

Om te bekijken of wij iets voor u kunnen betekenen bieden wij op diverse vestigingen een consult complexe diagnostiek aan. Tijdens dit consult voert de Rugexpert een uitgebreid onderzoek uit en brengt de oorzaak van uw klachten in kaart. Deze Rugexpert heeft al meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van wervelkolomgerelateerde klachten en is gespecialiseerd in complexe diagnostiek. 
Met dit consult hebben wij al veel cliënten kunnen helpen! Wilt u weten of wij nog iets voor u kunnen betekenen?

Maak dan nu een afspraak met onze Rugexpert voor een consult complexe diagnostiek!

Lees meer
Ik heb last van nekklachten, wat kan Fysius voor mij betekenen?

Fysius Rugexperts is de gespecialiseerde fysiotherapiepraktijk in het behandelen van wervelkolomgerelateerde klachten zoals rug-, nek-, bekken- en schouderklachten.

Om uw nekklachten zo goed mogelijk te kunnen behandelen hebben wij samen met artsen en specialisten ons eigen wetenschappelijk onderbouwde behandelconcept ontwikkeld. Hierdoor ervaart 80% van onze cliënten na een aantal behandelingen al positieve resultaten! Jaarlijks behandelen wij tienduizenden cliënten met gemiddeld meer dan 10 jaar rugklachten.

Heeft u op dit moment klachten?

U kunt altijd gebruik maken van een gratis Rugadvies met een van onze Rugexperts! Tijdens dit Rugadvies maken wij onder andere een rugscan waarmee wij de oorzaak van uw klachten in kaart kunnen brengen. Wij laten u direct weten wat wij voor u kunnen betekenen met een persoonlijk behandeladvies!

Heeft u al jarenlange klachten en veel behandelmogelijkheden geprobeerd om uw klachten te verhelpen?

Om te bekijken of wij iets voor u kunnen betekenen bieden wij op diverse vestigingen een consult complexe diagnostiek aan. Tijdens dit consult voert de Rugexpert een uitgebreid onderzoek uit en brengt de oorzaak van uw klachten in kaart. Deze Rugexpert heeft al meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van wervelkolomgerelateerde klachten en is gespecialiseerd in complexe diagnostiek. 
Met dit consult hebben wij al veel cliënten kunnen helpen! Wilt u weten of wij nog iets voor u kunnen betekenen?

Maak dan nu een afspraak met onze Rugexpert voor een consult complexe diagnostiek!

Lees meer
Ik heb last van bekkenklachten, wat kan Fysius voor mij betekenen?

Fysius Rugexperts is de gespecialiseerde fysiotherapiepraktijk in het behandelen van wervelkolomgerelateerde klachten zoals rug-, nek-, bekken- en schouderklachten.

Om uw bekkenklachten zo goed mogelijk te kunnen behandelen hebben wij samen met artsen en specialisten ons eigen wetenschappelijk onderbouwde behandelconcept ontwikkeld. Hierdoor ervaart 80% van onze cliënten na een aantal behandelingen al positieve resultaten! Jaarlijks behandelen wij tienduizenden cliënten met gemiddeld meer dan 10 jaar rugklachten.

Heeft u op dit moment klachten?

U kunt altijd gebruik maken van een gratis Rugadvies met een van onze Rugexperts! Tijdens dit Rugadvies maken wij onder andere een rugscan waarmee wij de oorzaak van uw klachten in kaart kunnen brengen. Wij laten u direct weten wat wij voor u kunnen betekenen met een persoonlijk behandeladvies!

Heeft u al jarenlange klachten en veel behandelmogelijkheden geprobeerd om uw klachten te verhelpen?

Om te bekijken of wij iets voor u kunnen betekenen bieden wij op diverse vestigingen een consult complexe diagnostiek aan. Tijdens dit consult voert de Rugexpert een uitgebreid onderzoek uit en brengt de oorzaak van uw klachten in kaart. Deze Rugexpert heeft al meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van wervelkolomgerelateerde klachten en is gespecialiseerd in complexe diagnostiek. 
Met dit consult hebben wij al veel cliënten kunnen helpen! Wilt u weten of wij nog iets voor u kunnen betekenen?

Maak dan nu een afspraak met onze Rugexpert voor een consult complexe diagnostiek!

Lees meer