Op deze pagina vind je het antwoord op de vragen die ons het meest gesteld worden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op, zodat we je vraag voor je kunnen beantwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
Met ingang van 1 april maken wij gebruik van Payt voor onze factuurafhandeling en debiteurenbeheer.
Je ontvangt gewoon op de gebruikelijke wijze onze facturen per mail (of per post). Daarnaast heb je altijd toegang tot je persoonlijke online factuurdossier. Via dit dossier heb je inzicht in al je facturen en betalingen.
Ontvang je je factuur per e-mail? Dan benader je jouw online factuurdossier altijd rechtstreeks vanuit je e-mail (deze ontvang je vanuit info@fysius.nl). Hiervoor zijn geen inloggegevens nodig. Je komt via je mail in een beveiligde omgeving terecht.
Ontvang je je factuur per post? Dan kun je je online factuurdossier vinden op www.factuurinzien.nl. De benodigde toegangscode en pincode staan dan altijd op de factuur.
Mocht de betalingstermijn (14 dagen) worden overschreden, dan ontvang je via Payt een herinnering per e-mail.
In de meeste gevallen wordt de behandeling direct vergoed door de zorgverzekeraar. Je hoeft in dat geval dus niets te betalen. Wij declareren de behandeling(en) rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar. Er zijn echter een aantal uitzonderingen waarbij je de factuur zelf moet betalen. Wanneer je niet of onvoldoende aanvullend verzekerd bent moet je de factuur zelf betalen. Als jouw klacht op de 'chronische lijst' staat worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden dan vergoed vanuit jouw aanvullende verzekering. Als je geen aanvullende verzekering hebt, of als jouw aanvullende verzekering geen 20 behandelingen dekt komen de overige behandelingen voor eigen rekening.
De kosten van de verschillende behandelingen vind je hier.
Als je een factuur hebt ontvangen terwijl je van mening bent dat dit door je zorgverzekeraar vergoed zou moeten worden, neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Deze kan het totaal aantal gedeclareerde behandelingen namelijk inzien (in relatie tot het aanvullende verzekeringspakket dat je hebt afgesloten). Zodra het aantal vergoede behandelingen waar jij recht op hebt op is, zullen de daaropvolgende behandelingen voor eigen rekening komen.
Soms kan het even duren voordat alles administratief verwerkt is. Een nota kan daardoor soms wat later verstuurd worden. Doorgaans kan je een nota binnen twee weken na de behandeling verwachten.
De factuur kan eenvoudig betaald worden door de iDEAL link in de email/factuur. Natuurlijk kan de factuur ook betaald worden door de betaalgegevens in te voeren in jouw internetbankier-omgeving. Let op dat je daarbij wel altijd het factuurnummer en je cliëntnummer vermeldt.
De betaaltermijn van een factuur is 14 dagen.
Via je online factuurdossier kan je al je facturen inzien.
Wanneer je contact opneemt met ons op 088 - 002 1700, dan kunnen we jou een kopie van de factuur sturen.
Controleer de factuur goed. De behandeldatum wijkt bijvoorbeeld af van de factuurdatum. Als je denkt dat jouw factuur mogelijk niet klopt, reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.
De verwerking van de betaling is waarschijnlijk gekruist hebben met de verstuurde herinnering. Je hoeft niets te doen. Als de herinnering later dan een week na betaling binnenkomt, laat het ons dan weten door naar je online factuurdossier te gaan en daar een bericht achter te laten.
Ja, dat kan. Laat ons dit z.s.m. weten om onnodige herinneringen te voorkomen. Ga naar je online factuurdossier en laat daar je bericht achter. Wij nemen dan contact met je op.
Wanneer je een aanmaning hebt ontvangen verzoeken we jou zo snel mogelijk te betalen. Lukt dat niet binnen de gestelde termijn? Laat het ons dan weten! Ga naar je online factuurdossier en laat daar een bericht achter.
Wanneer je een aanmaning vanuit een incasso-bureau hebt ontvangen verzoeken wij je de factuur zo snel mogelijk te betalen. Lukt het niet om direct te betalen? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via telefoonnummer 088 - 002 1700.
Ja, dat mailadres is juist. Herinneringen en aanmaningen verstuurden wij vanuit invoicing@mailer.twinfield.com
Wanneer je het niet eens bent met een nota dan kan je hiertegen bezwaar maken. Reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.
Afhankelijk van je aanvullende verzekering voor fysiotherapie wordt je behandeling in de meeste gevallen volledig vergoed. Behandelingen die vergoed worden vanuit je aanvullende verzekering gaan nooit ten koste van je eigen risico.
Wij hebben goede contractafspraken met alle grote zorgverzekeraars. Klik hier voor het overzicht. Mocht je niet voldoende aanvullend verzekerd zijn, kan wellicht ons Rug Vitaal Pakket uitkomst bieden.
Kun je niet aanwezig zijn op je afspraak? Geef dit dan minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door, door te bellen naar 088 002 1700. Wil je je afspraak verzetten of annuleren buiten onze openingstijden? Geef dit dan per e-mail aan ons door. Vermeld daarbij de volgende gegevens:
Wij vragen je om wijzigingen minimaal 24 uur van te voren door te geven. Ben je helaas toch later dan dat? Bel dan alsnog naar 088 002 1700 om dit door te geven. Wanneer je te laat bent met het afzeggen van je afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt het volledige bedrag van je behandeling in rekening brengen. Dit komt doordat de behandeltijd al voor je is vrijgemaakt en binnen 24 uur niet meer kan worden ingevuld door iemand anders. Meer hierover lees je in onze behandelvoorwaarden.
Wil je je afspraak afzeggen omdat je (milde) corona-gerelateerde klachten ervaart? Laat je afspraak dan omzetten in een videoconsult. Ook dit kun je ons telefonisch doorgeven, via 088 002 1700. Meer over hoe wij behandelen in coronatijd, vind je hier.
We vinden het belangrijk dat iedereen behandeld wordt door degene die daar het meest gekwalificeerd voor is. Om deze reden verwijzen we kinderen die op de basisschool zitten (tot en met 12 jaar oud) door naar een kinderfysiotherapeut. Vanaf 13 jaar nemen we kinderen in behandeling, naar eigen inzicht van onze Rugexperts. Ook dan kan het zijn dat de cliënt meer gebaat is bij een kinderfysiotherapeut. In dat geval verwijzen we ook hem/haar door.
1 op de 5 mensen heeft last van rugklachten. Er zijn veel verschillende soorten rugklachten, deze kunnen vanuit verschillende structuren ontstaan. Uw zenuwen, tussenwervelschijven en wervels zelf kunnen klachten geven maar ook facetgewrichten, banden of spieren die hierover heen lopen. Andere oorzaken kunnen ook van invloed zijn op uw rugklachten zoals overbelasting, uw werkhouding, stress of slijtage.
U kunt altijd gebruik maken van een gratis Rugadvies met een van onze Rugexperts! Tijdens dit Rugadvies maken wij onder andere een rugscan waarmee wij de oorzaak van uw klachten in kaart kunnen brengen. Wij laten u direct weten wat wij voor u kunnen betekenen met een persoonlijk behandeladvies! Maak nu een afspraak!