Winterswijk hellofysio app

HelloFysio-app: uw online Fysius behandelplan!

De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. Ook in de zorg is er op dit gebied steeds meer mogelijk; E-health is geaccepteerd en wordt steeds vanzelfsprekender. Binnen de fysiotherapie is deze trend ook te zien. Met als voornaamste doel: eigen regie voor u als cliënt. Fysius biedt u als cliënt bij Fysius Winterswijk dan ook de mogelijkheid gebruik te maken van de HelloFysio-app, uw eigen online behandelplan.

Waar en wanneer het u uitkomt

De HelloFysio-app is uw persoonlijke online omgeving. Hier vindt u uw persoonlijke behandelplan; u ziet per dag welke oefeningen u moet doen en door het instructiefilmpje weet u hoe u ze moet uitvoeren. U bent geen tijd meer kwijt om naar de fysiotherapiepraktijk te gaan en bepaalt zelf waar en wanneer u de oefeningen wilt doen.

De HelloFysio-app houdt uw vorderingen bij die u kunt inzien. Uw fysiotherapeut kan uw vorderingen online monitoren. Mocht het nodig zijn, dan neemt de fysiotherapeut contact met u op. Bijvoorbeeld om bij te sturen. Heeft u zelf vragen? Dan hoeft u niet te wachten tot uw volgende afspraak. U stelt uw vraag gewoon via mail of chat aan uw fysiotherapeut.

E-consult

Met de HelloFysio-app is het voor uw fysiotherapeut ook mogelijk om u te ondersteunen zonder dat u hiervoor naar de praktijk hoeft te komen. Dit doet hij of zij door middel van een e-consult via telefoon, chat of videoverbinding. Net als bij een fysiek consult bespreken jullie de voortgang van de behandeling. In de praktijk betekent dit dat een deel van de fysieke consulten wordt vervangen door een e-consult. 
Voor het online monitoren van uw voortgang, het eventueel bijsturen en het e-consult samen wordt één behandeling in rekening gebracht. Deze behandeling ziet u op uw kostenoverzicht van uw zorgverzekeraar terug als ‘telemonitoring fysiotherapie’. Telemonitoring fysiotherapie kan eenmalig, maar ook vaker worden toegepast tijdens uw behandeling. Dit is afhankelijk van de duur van uw behandeling en de tijd die uw fysiotherapeut hieraan kwijt is.

Voorbeeld

U heeft op 3 maart een intake bij uw fysiotherapeut in de praktijk. Op 3 april heeft u een vervolgafspraak in de praktijk. In de tussenliggende weken maakt u gebruik van de HelloFysio-app en heeft u twee keer telefonisch of online contact met uw fysiotherapeut over de voortgang.

Uw fysiotherapeut brengt de afspraken voor 3 maart en 3 april in rekening plus één keer ‘telemonitoring fysiotherapie’ voor het online contact in de tussenliggende weken.

Behandeltraject afgerond? Nog een maand vragen stellen aan uw fysiotherapeut.

Wanneer u uw behandeltraject heeft afgerond dan kunt u in de maand erna nog steeds online vragen stellen aan uw fysiotherapeut via de HelloFysio-app, zonder dat dit in rekening wordt gebracht via uw zorgverzekering. Ook houdt u met de HelloFysio-app nog een jaar lang toegang tot uw persoonlijke behandelplan. Dus mocht het nodig zijn, dan kunt u weer uw oefeningen erbij zoeken. Kosteloos en gewoon wanneer en waar u dit wilt.

Meer weten? Vraag uw behandelaar in Winterswijk om meer informatie.