Skip to main content

Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over je afspraak, je behandeling of over de kosten of betalingen? Op deze pagina vind je het antwoord op de veelgestelde vragen. Heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Uitleg-tips-leefstijl
Page content

Afspraken en behandelingen

Afhankelijk van je aanvullende verzekering voor fysiotherapie, wordt je behandeling in de meeste gevallen volledig vergoed. Behandelingen die vergoed worden vanuit je aanvullende verzekering gaan nooit ten koste van je eigen risico.

Wij hebben goede contractafspraken met alle grote zorgverzekeraars. Klik hier voor het overzicht. Onvoldoende aanvullend verzekerd? Kijk ook eens naar ons Rug Vitaal Pakket.

Voor een fysiobehandeling heb je geen verwijsbrief nodig van de huisarts. Je kunt dus meteen een afspraak maken bij rug-, nek-, of bekkenpijn. 

Moet je jouw afspraak annuleren of wijzigen? Geef dit dan minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door via MijnZorgtoegang.nl. Lukt het niet om je afspraak via de portal van MijnZorgtoegang te wijzigen of te annuleren? Neem dan contact met ons op en vermeld onderstaande gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Datum + tijdstip afspraak
  • Eventueel een voorkeurstijdstip en datum voor een nieuwe afspraak
  • Vestiging

Wij vragen je om wijzigingen minimaal 24 uur van tevoren door te geven. Is dit niet gelukt? Bel dan alsnog naar 088 002 1700 om dit door te geven. Wanneer je te laat bent met het afzeggen van je afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt het volledige bedrag van je behandeling in rekening te brengen. Dit komt doordat de behandeltijd al voor je is vrijgemaakt en binnen 24 uur niet meer kan worden ingevuld door iemand anders. 

Lees ook onze behandelvoorwaarden voor meer informatie.

Kosten & betalingen

Vanaf 1 april 2023 maken wij gebruik van Payt voor onze factuurafhandeling en debiteurenbeheer. 

Je ontvangt gewoon op de gebruikelijke wijze onze facturen per mail (of per post). Daarnaast heb je altijd toegang tot je persoonlijke online factuurdossier. Via dit dossier heb je inzicht in al je facturen en betalingen.

Ontvang je je factuur per e-mail? Klik dan op de link in de mail coor jouw online factuurdossier (deze mail ontvang je vanuit info@fysius.nl). Hiervoor zijn geen inloggegevens nodig. Je komt via je mail in een beveiligde omgeving terecht.

Ontvang je je factuur per post? Dan kun je jouw online factuurdossier vinden op www.factuurinzien.nl. De benodigde toegangscode en pincode staan dan altijd op de factuur.

Ben je vergeten te betalen en verstrijkt de betalingstermijn van 14 dagen? Dan ontvang je via Payt een herinnering per e-mail.

Meestal wordt de behandeling direct vergoed door de zorgverzekeraar. Je hoeft in dat geval dus niets te betalen. Wij declareren de behandeling(en) rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij je de factuur zelf moet betalen: 

  • Wanneer je niet of onvoldoende aanvullend verzekerd bent, moet je de factuur zelf betalen. 
  • Als jouw klacht op de 'chronische lijst' staat, worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden dan vergoed vanuit jouw aanvullende verzekering. Als je geen aanvullende verzekering hebt, of als jouw aanvullende verzekering geen 20 behandelingen dekt, komen de overige behandelingen voor eigen rekening.

De kosten van de verschillende behandelingen vind je hier.

Heb je een factuur ontvangen en denk je dat deze door je zorgverzekeraar vergoed moet worden? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. De verzekeraar geeft je dan inzicht in het aantal gedeclareerde behandelingen. Zijn het aantal vergoede behandelingen waar jij recht op hebt verbruikt? Dan zijn de daaropvolgende behandelingen voor jouw eigen rekening.

Het duurt soms even voordat jouw behandelingen administratief verwerkt zijn. Hierdoor ontvang je de nota soms wat later. We proberen de nota binnen twee weken na de behandeling te versturen. 

Je kunt de factuur eenvoudig betalen via iDEAL. De link naar deze betaling vind je in de e-mail/factuur. Je kunt de factuur ook betalen door het bedrag over te maken via internetbankieren. Let erop dat je daarbij wel altijd het factuurnummer en je cliëntnummer vermeldt.

De betaaltermijn van een factuur is 14 dagen.

Via je online factuurdossier kan je al je facturen inzien. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

Vind je het lastig om je factuur te vinden via je factuurdossier? Neem dan contact met ons op zodat we je een kopie kunnen sturen. Klik hier voor onze contactgegevens. 

Controleer eerst de factuur goed; de behandeldatum is bijvoorbeeld niet hetzelfde als de factuurdatum. Denk je alsnog dat de factuur onjuist is? Reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’.

Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

Check eerst of de betaling goed is gegaan bij je afschriften. Klopt alles? Dan is de verwerking van de betaling waarschijnlijk gekruist met de verstuurde herinnering. Je hoeft in dat geval niets te doen. 

Komt de herinnering later dan een week na jouw betaling binnen? Laat het ons dan weten door naar je online factuurdossier te gaan en daar een bericht achter te laten. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

We helpen je graag. Laat het alleen wel zo snel mogelijk weten om onnodige herinneringen te voorkomen. Ga naar je online factuurdossier en laat daar je bericht achter. Wij nemen dan contact met je op. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

Heb je een aanmaning ontvangen? Dan verzoeken we jou zo snel mogelijk te betalen. Lukt dat niet binnen de gestelde termijn? Laat dit dan aan ons weten en we zoeken samen een oplossing. Ga naar je online factuurdossier en laat daar een bericht achter. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

Wanneer je een aanmaning vanuit een incassobureau hebt ontvangen, verzoeken wij je de factuur zo snel mogelijk te betalen. 

Lukt het niet om direct te betalen? Laat dit dan aan ons weten en we zoeken samen een oplossing. Neem dan alsjeblieft contact met ons op via telefoonnummer 088 - 002 1700.

Ja, dat mailadres is juist. Herinneringen en aanmaningen verstuurden wij vanuit invoicing@mailer.twinfield.com

Wanneer je het niet eens bent met een nota dan kun je hiertegen bezwaar maken. Reageer dan via je online factuurdossier door te klikken op ‘schrijf hier een bericht’. Onder “hoe wordt mijn factuur verwerkt?” lees je hoe je jouw factuurdossier inziet. 

Pijnklachten & adviezen 

Fysius Rugexperts is de gespecialiseerde fysiotherapiepraktijk in het behandelen van wervelkolomgerelateerde klachten zoals rug-, nek-, of bekkenpijn. We helpen je met een behandeling op maat. Bekijk hieronder wat we tegen jouw pijn kunnen doen:

Wist je dat één op de vijf mensen last heeft van rugpijn? Er zijn verschillende soorten rugpijn en de pijn is vaak de oorzaak van meerdere factoren zoals overbelasting, te weinig slaap, stress of slijtage. Om de oorzaak van je pijn echt te onderzoeken, is een behandeling bij Fysius persoonlijk afgestemd. Lees meer over dit onderwerp op onze pagina over rugpijn

Als je in de ochtend last hebt van stijfheid en pijn in de rug, dan ligt dit vaak aan een bredere oorzaak dan je slaaphouding alleen. Toch heeft je slaaphouding een belangrijke invloed op het ontwikkelen van deze pijn. 

Bekijk ook ons blog over slapen en rugpijn. 

Meestal is een bezoek aan je huisarts overbodig bij het behandelen van rug-, nek-, of bekkenpijn en je hebt ook geen verwijsbrief nodig voor een afspraak bij Fysius. Vertrouw je de pijn niet? Bel dan eerst je huisarts om te overleggen. Ook als onze Rugexpert de klachten tijdens de behandeling niet vertrouwt, verwijzen we je door naar de huisarts. 

Heb je rugpijn en wil je weten wat je moet doen? Bepaal dan eerst hoe lang je al pijnklachten hebt. Bij kortdurige rugpijn gaat de pijn vaak vanzelf weg. Probeer in dat geval voldoende te slapen en te bewegen en probeer wat huiswerkoefeningen uit om de pijn te verlichten. Heb je al enkele weken last van de rugpijn? Dan is het verstandig om de professionele hulp in te schakelen van een Rugexpert. 

Afspraak maken 

Herniaklachten gaan vaak vanzelf over. Om het herstel te bevorderen adviseren wij je om in beweging te blijven en te veel staan en zitten te vermijden. Wil je begeleiding bij een spoedig herstel? Onze Rugexperts zijn gespecialiseerd in herniaklachten en stellen samen met jou een persoonlijk behandelplan op voor een optimaal herstel van je hernia. 

Afspraak maken 

Geen antwoord op je vraag gevonden? 

We hopen dat je het antwoord op jouw vraag hebt gevonden. Neem gerust contact met ons op als je een andere vraag hebt. Wil je meer tips en advies over rug- nek-, of bekkenpijn? Lees onze blogs.