Uw behandeling tijdens corona

Op deze pagina vindt u meer informatie over uw behandeling tijdens corona. Wij zijn weer geopend, wat betekent dat de meeste behandelingen weer plaats kunnen vinden op de vestiging. In sommige gevallen zal een behandeling nog via videoconsult gaan. In dat geval zal uw Rugexpert contact met u opnemen.

Veelgestelde vragen

Behandeling voortzetten of behandeling starten

De afgelopen periode konden wij u alleen helpen met videoconsulten. Wilt u nu graag uw behandelplan voortzetten of juist uw behandeling starten? Maak een afspraak bij ons op de vestiging.

Afspraak maken

Behandeling op de vestiging of videoconsult?

Heeft u een afspraak staan voor een behandeling en is er nadien geen contact met u opgenomen? Dan vindt uw behandeling plaats op de vestiging. Wanneer uw Rugexpert het verstandig vindt om de behandeling toch via videoconsult te doen, zal hij of zij daar van tevoren contact met u over opnemen. Op deze pagina vindt u informatie over uw behandeling op de vestiging.

Wat wij van u verwachten

Om u veilig en verantwoord te kunnen behandelen, willen wij u vragen zich te houden aan de volgende punten:

  • Heeft u ziekteverschijnselen? Blijf dan thuis! U kunt uw afspraak dan wijzigen in een videoconsult of zich afmelden via onze cliëntenservice
  • Neem een eigen (grote/bad-)handdoek mee
  • Was voor de behandeling uw handen; dit kan bij de wachtruimte op de vestiging
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Gebruik het koffie- en theeapparaat niet
  • Geef elkaar geen hand
  • Beperk het gebruik van het toilet tot een minimum
  • Volg instructies op de posters op de vestiging
  • Volg eventuele aanvullende instructies van uw Rugexpert

Hygiënemaatregelen op de vestiging

Heeft u een behandeling op de vestiging? Om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden nemen wij daar de volgende maatregelen:

  • Behandelapparatuur, oefenmaterialen en behandelbanken worden na iedere behandeling gedesinfecteerd
  • Deurklinken, tafeloppervlakken, stoelen en het toilet worden meerdere keren per dag schoongemaakt
  • Wij bieden de mogelijkheid tot handdesinfectie in de wachtkamer
  • De zitplaatsen in de wachtkamer staan op minimaal 1,5 meter afstand
  • Onze behandelapparatuur staat minimaal 1,5 meter uit elkaar
  • Waar onze zorg het toelaat, houden wij 1,5 meter afstand van u
  • Wij geven u geen hand
  • Er mag maximaal 1 cliënt mee de behandelkamer in
  • Wij zorgen dat u zo min mogelijk deurklinken hoeft aan te raken; waar mogelijk worden deuren alvast opengezet

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoord op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waarom worden behandelingen op de vestiging hervat?
In de persconferentie van 6 mei is duidelijk geworden dat wij vanaf 11 mei weer mogen behandelen op onze vestigingen. Wij zijn blij dat wij onze cliënten weer kunnen helpen met onze reguliere zorg.

Hoe weet ik of ik naar de vestiging moet komen?
In de basis zijn afspraken vanaf 11 mei weer op de vestiging. Wanneer uw Rugexpert vindt dat uw afspraak beter via een videoconsult kan plaatsvinden zal hij/zij hierover uiterlijk een dag voor uw afspraak contact opnemen. Hoort u niets? Dan zal uw behandeling plaatsvinden op de vestiging.

Is het veilig om naar de vestiging te komen?
Wij doen ons uiterste best om uw en onze veiligheid te waarborgen door middel van de hiervoor beschreven
maatregelen. Wij volgen hiertoe de richtlijnen van het RIVM.

Wat als ik niet naar de vestiging wil of kan komen?
Uiteraard mag u er altijd voor kiezen om uw behandeling om te zetten in een videoconsult. Dit kunt u doen via onze cliëntenservice.

Waarom wil mijn Rugexpert mijn behandeling via videoconsult doen?
Wij passen een zorgvuldige screening toe. Hierin houden wij rekening met o.a. risicofactoren. Mocht hieruit blijken dat het verstandiger is om uw behandeling via videoconsult te doen dan neemt uw Rugexpert hierover met u contact op.