Maatregelen coronavirus

Wij staan online voor u klaar! Door het coronavirus zijn onze praktijken op dit moment namelijk gesloten voor fysieke behandelingen. Digitale consulten bieden op dit moment uitkomst en zijn effectiever dan u denkt.

Zo staan wij voor u klaar. Ook nu.

We staan online voor u klaar!

30/03/2020 - Online en telefonisch staan wij voor u klaar om u van uw klachten af te helpen. Als u niet zeker weet of dit bij u past of voor u werkt, dan kunt u kosteloos en vrijblijvend kennis met ons maken. Informeer naar de mogelijkheden!

Geen fysieke behandelingen

23/03/2020 - Door de nieuwe maatregelen van het RIVM hebben wij besloten al onze praktijken tijdelijk te sluiten voor fysieke behandelingen. Om u te kunnen behandelen, moeten wij namelijk maatregelen nemen om u en onszelf te beschermen tegen het virus. Dit betekent onder andere het dragen van handschoenen en mondkapjes. Echter zijn deze middelen op dit moment van absolute noodzaak in de ziekenhuizen, waar men kampt met grote tekorten.

Wij vinden daarom dat dit soort beschermende middelen op dit moment niet voor fysiotherapie gebruikt moeten worden, maar alleen daar waar ze van levensbelang zijn: in de frontlinie tegen het coronavirus.

Let op: De berichtgeving en maatregelen omtrent het coronavirus veranderen op dit moment snel. Daarom proberen we deze pagina te blijven voorzien van de meest recente informatie.

Veelgestelde vragen

Hoe zinvol zijn digitale consulten?

Een deel van al onze behandelingen bestaat uit het stellen van vragen. Aan de hand daarvan kunnen we bepalen hoe het met u gaat, waar uw klachten vandaan komen en of er al verbetering merkbaar is. Het stellen van vragen kan uiteraard gewoon online. Ook kunnen wij u online huiswerkoefeningen meegeven, waardoor u zelf aan uw herstel kunt werken. Tijdens het volgende consult kunnen we dan vragen hoe het ging, en waar u volgende keer aan kunt werken. Zo kunnen we ook online veel voor u betekenen. Hier vindt u meer informatie over digitale consulten.

Kan mijn afspraak gewoon doorgaan?

Wanneer u al een afspraak gemaakt heeft, zal deze door ons geannuleerd worden en automatisch worden omgezet in een digitaal consult. Deze kan dus inderdaad gewoon doorgaan! Hier vindt u hoe dat werkt.

Voor mijn rugklachten heb ik fysieke behandelingen nodig, wat nu?

Op dit moment kunnen wij u niet fysiek behandelen. Wel kunnen we u helpen om te gaan met uw klachten en de voortgang van uw herstel in de gaten houden. Ook geven we u oefeningen mee waarmee u zelf aan uw herstel kunt werken.

Ik wil/kan geen gebruik maken van het videoconsult, wat nu?

Wanneer u geen gebruik wilt of kunt maken van het videoconsult, kunt u ook gebruik maken van het telefonisch consult! Meer daarover vindt u hier.

Mijn vraag staat er niet bij, wat kan ik doen?

Mocht u vragen hebben over de risico’s of de verspreiding van het coronavirus, dan verwijzen we u graag door naar het RIVM. U kunt contact met hen opnemen door te bellen naar 0800 - 1351. Meer informatie vindt u ook op de website van het RIVM.

Heeft u een vraag over uw behandeling die hierboven niet wordt beantwoord? Neem dan contact met ons op. Wij blijven uiteraard gewoon telefonisch en per e-mail bereikbaar. Houd er wel rekening mee dat de wachttijd langer kan zijn dan u van ons gewend bent. Wij ontvangen momenteel erg veel telefoontjes en doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan.

Bel of mail ons via 0800 - 222 22 27 of info@fysius.nl.